Dienstag, 21. August 2007

Viskum



På den tre-dagers-fylleturen jeg hadde til Danmark for en ukes tid siden, fikk jeg en del 'rare' tilbakemeldinger. Folk jeg ikke kunne navnet på, som jeg ikke visste fantes, men som faktisk har gått både i klassen min og paralellklassen min i et og et halvt år - de visste mye om meg. Mye mer enn jeg trodde folk vanligvis visste. Det var en del rykter, men også mye sannhet. Og det rare er.. At jeg ikke har så mye som enset at de var i nærheten - før nå. Mange av dem røyker, desto rarere at jeg ikke har sett dem, da røykeskuret på skolen tar maks 10 personer av gangen..Er jeg så trangsynt? Egoistisk? At jeg kun ser meg selv og de få personene rundt meg?Jeg begynner å tro det nå. Jeg følte meg så dum der jeg satt. Kanskje jeg bør utvide horisonten litt. Eller ikke.Jeg trenger ikke dem. Så hvorfor bry meg egentlig? Æsj, hvorfor lure meg selv. Det er mulig jeg ikke trenger DEM, men jeg trenger NOEN. Eller noe. Noe jeg har mistet. Men som jeg ikke har skjønt at jeg trenger før i går, da jeg ryddet i masse gamle saker og fant brev og kort fra de som en gang var glade i meg.Når skal jeg skjønne at jeg må slutte å støte folk vekk?Folk som bare vil meg det beste? Jeg er jo ikke redd. Eller er jeg det?***Forresten.. Jeg har lenge lurt på noe, men ingen har kunnet si meg svaret. Vet du? Spørsmålet lyder som føger: Hvorfor lukter gamle mennesker så rart?

Keine Kommentare: